18/4/24

Απόφαση ΑΔ3/2024 Διοικητικού Πρωτοδικείου Σύρου: Παράνομη άρνηση χορήγησης άδειας διαμονής σε αλλοδαπό παρά την καταδίκη του σε 7 έτη φυλάκιση για ανθρωποκτονία από πρόθεση

 Το ΔΠΡ Σύρου έρκινε ότι  η άρνηση της διοίκησης,  να χορηγήσει στον αιτούντα άδεια διαμονής για εξαιρετικούς λόγους, με την αιτιολογία ότι συντρέχουν σοβαροί λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας στο πρόσωπό του, βασίστηκε αποκλειστικά στην   παλαιά ποινική καταδίκη του για ανθρωποκτονία απο πρόθεση σε 7 ετη φυλάκιση (πράξη που έλαβε χώρα προ 28 ετών),  χωρίς να συνεκτιμηθούν η διάρκεια της διαμονής του στη χώρα, το χρονικό διάστημα που παρήλθε από την τέλεση του ως άνω αδικήματος, η συμπεριφορά του κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, η οικογενειακή του κατάσταση, αλλά και η σταθερότητα των κοινωνικών, πολιτιστικών, επαγγελματικών, οικογενειακών και εν γένει βιοτικών του δεσμών με τη χώρα, δεν αιτιολογείται νόμιμα. άρα η άρνηση τςη διοίκσηης είναι μη νόμιμη και ακυρωτέα.

===============================================================

 

  Αριθμός απόφασης:ΑΔ3/2024

Α.Κ.Δ.: ΑΚΥ 13/2022

ΤΟ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΣΥΡΟΥ

ΤMHMA 2ο ΤΡΙΜΕΛΕΣ

ΑΚΥΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 18 Δεκεμβρίου 2023, με δικαστές τους: Παναγιώτα Δουβή, Πρόεδρο Πρωτοδικών Δ.Δ., Μιχαήλ Πιερρουτσάκο και Ανδρέα Ασημακόπουλο, Πρωτοδίκες Δ.Δ., και γραμματέα την Σουλτάνα Κριμιτζά, δικαστική υπάλληλο,

 για να δικάσει την αίτηση ακύρωσης, με ημερομηνία κατάθεσης 21-10-2022,

 του ***************, κατοίκου ***************,, ο οποίος παρέστη μαζί με τον δικηγόρο Ιωάννη – Ιάκωβο Παραδείση, τον οποίο διόρισε με προφορική δήλωση στο ακροατήριο,

 κατά του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, ο οποίος δεν παρέστη.

 Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της έκθεσης του εισηγητή Ανδρέα Ασημακόπουλου, Πρωτοδίκη Δ.Δ.

 Κατόπιν, ο διάδικος που παρέστη ανέπτυξε τους ισχυρισμούς του και ζήτησε όσα αναφέρονται στα πρακτικά.

 Μετά τη συνεδρίαση, το Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη.

Αφού μελέτησε τη δικογραφία,

σκέφθηκε κατά το νόμο.

 1. Επειδή, για την άσκηση της κρινόμενης αίτησης καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (σχετ. το με κωδικό πληρωμής 539657240953 0418 0061 e -παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης).

 2. Με την εν λόγω αίτηση, ζητείται, παραδεκτώς, η ακύρωση της 2022/16933/13.9.2022 απόφασης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, που υπογράφεται με εντολή του από τον Αναπληρωτή Διευθυντή της Διεύθυνσης Αστικής Κατάστασης, Μετανάστευσης και Κοινωνικών Υποθέσεων Νοτίου Αιγαίου, με την οποία απορρίφθηκε αίτηση του αιτούντος για χορήγηση άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους, κατ’ άρθρο 19 του ν. 4251/2014 (Α’ 80).

 3. Επειδή, ο ν. 4251/2014 «Κώδικας Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης και λοιπές διατάξεις» ορίζει, στο άρθρο 6, ότι: «Το δικαίωμα διαμονής πολιτών τρίτων χωρών που εισέρχονται νόμιμα στην Ελλάδα, για έναν από τους λόγους του Κώδικα αυτού, τελεί υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) … γ) Να μην θεωρούνται απειλή για τη δημόσια τάξη, την εσωτερική ασφάλεια ή τις διεθνείς σχέσεις και να μην είναι καταχωρισμένοι ως ανεπιθύμητοι στις εθνικές βάσεις δεδομένων. Ως κριτήρια για τη συνδρομή των λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας, συνεκτιμώνται από την αρμόδια για την έκδοση της άδειας διαμονής υπηρεσία: i) η έκδοση τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης για κακούργημα ή πλημμέλημα σε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους, ii) η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθύμητων, η οποία παύει αυτοδικαίως να ισχύει με τη χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής, iii) άλλοι λόγοι δημόσιας τάξης, οι οποίοι θα πρέπει να μνημονεύονται ειδικώς και αιτιολογημένα στη σχετική απόφαση, iv) ιδιαιτέρως εξαιρετικοί λόγοι, ειδικώς αιτιολογημένοι, που αφορούν σε ζητήματα εσωτερικής ασφάλειας. … Εφόσον συντρέχουν λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας, η αρμόδια υπηρεσία μπορεί να αρνηθεί τη χορήγηση ή ανανέωση της άδειας διαμονής. Η συνδρομή λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας που ανακύπτουν μετά τη χορήγηση της άδειας διαμονής συνιστούν λόγο ανάκλησης της. …» και στο άρθρο 19 ότι: «1. Ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μπορεί κατ` εξαίρεση να χορηγεί άδεια διαμονής διάρκειας τριών (3) ετών, σε πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα. Η άδεια διαμονής μπορεί να ανανεώνεται για έναν από τους λοιπούς λόγους του παρόντος Κώδικα. Αίτημα χορήγησης άδειας διαμονής έχει δικαίωμα να καταθέσει ο πολίτης τρίτης χώρας, εφόσον αποδεικνύει με έγγραφα βέβαιης χρονολογίας το πραγματικό γεγονός της διαμονής του στη χώρα για επτά (7) τουλάχιστον συνεχή έτη, πριν την υποβολή αίτησης ή είναι γονέας ανήλικου ημεδαπού και προσκομίζει στοιχεία που τεκμηριώνουν τη γονική σχέση με το/τα τέκνο/α. [όπως το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 τροποποιήθηκε και η παρ. 1 διαμορφώθηκε ως άνω με το άρθρο 12 του ν.4825/2021 (Α΄157/4.9.2021)] 2. … 3. … 4. Προϋπόθεση για την υποβολή αιτήσεων του παρόντος άρθρου είναι: α) … β) … γ) Η μη συνδρομή στο πρόσωπο των αιτούντων λόγων που τους καθιστούν επικίνδυνους για την δημόσια τάξη και ασφάλεια. …».

 5. Επειδή, όπως έχει κριθεί (βλ. ΣτΕ 240/2024 σκ.9, 711/2023 σκ. 9, 844/2020, πρβλ. ΣτΕ 5002/2013 επί της αντίστοιχης ρύθμισης του προγενέστερου ν. 3386/2005, Α΄212), οι διατάξεις του άρθρου 6 περ. γ του ν. 4251/2014 καθορίζουν τα κριτήρια που συνεκτιμώνται για την διαπίστωση της συνδρομής λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας που εμποδίζουν την χορήγηση άδειας διαμονής ή επιβάλλουν την ανάκλησή της, οι δε προηγούμενες ποινικές καταδίκες δεν αποτελούν αυτοτελώς λόγους για τη λήψη τέτοιων μέτρων, αλλά εκτιμάται η συμπεριφορά του προσώπου που αφορά το μέτρο, η οποία πρέπει να συνιστά πραγματική, ενεστώσα και αρκούντως σοβαρή απειλή που στρέφεται κατά θεμελιώδους συμφέροντος της κοινωνίας, σε κάθε δε περίπτωση πρέπει η άρνηση χορήγησης να είναι σύμφωνη με την αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 εδ. Συντάγματος). Ειδικότερα, όπως επίσης έχει κριθεί (βλ. ΣτΕ 695/2012, 2946/2010, 2414/2008, 546/2008), μόνη η ποινική καταδίκη δεν στοιχειοθετεί άνευ ετέρου κίνδυνο για τη δημόσια τάξη, αλλά πρέπει να αξιολογείται, ενόψει της φύσης, της βαρύτητας και των συνθηκών τέλεσης του ποινικού αδικήματος, η όλη προσωπικότητα του αλλοδαπού, καθώς και κάθε άλλο πρόσφορο στοιχείο για τη μόρφωση κρίσης περί της επικινδυνότητάς του, καθώς και πρόσφορα στοιχεία σχετικά με την προσωπική και οικογενειακή του κατάσταση, περαιτέρω δε πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει από την τέλεση του αδικήματος και η συμπεριφορά του αλλοδαπού κατά το διάστημα αυτό (ΣτΕ 695/2012, 990/2013).

6. Επειδή, εξάλλου, οι προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 6 περ. γ του ν. 4251/2014 είναι ερμηνευτέες και σύμφωνα με το άρθρο 8 της, κυρωθείσας με το νομοθετικό διάταγμα 53/1974 (Α΄256), Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Σ.Δ.Α.), Ειδικότερα, στο εν λόγω άρθρο της Ε.Σ.Δ.Α. υπό τον τίτλο ‘‘Δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής και της οικογενειακής ζωής’’ προβλέπεται ότι: «1. Παν πρόσωπον δικαιούται εις τον σεβασμόν της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής του, της κατοικίας του και της αλληλογραφίας του. 2. Δεν επιτρέπεται να υπάρξει επέμβαση δημόσιας αρχής εν τη ασκήσει του δικαιώματος τούτου, εκτός εάν η επέμβαση αύτη προβλέπεται υπό του νόμου και αποτελεί μέτρον το οποίον, σε μίαν δημοκρατικήν κοινωνίαν, είναι αναγκαίον δια την εθνικήν ασφάλειαν, την δημοσίαν ασφάλειαν, την οικονομικήν ευημερίαν της χώρας, την προάσπισιν της τάξεως και την πρόληψιν ποινικών παραβάσεων, την προστασίαν της υγείας ή της ηθικής ή την προστασίαν των δικαιωμάτων και ελευθεριών των άλλων». Κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου αυτού, κατά την εξέταση αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής και κατά τη στάθμιση των εκάστοτε κρίσιμων ή εμφιλοχωρούντων παραμέτρων κάθε υπόθεσης, λαμβάνονται, κυρίως, υπόψη κριτήρια όπως η φύση και η σοβαρότητα του ποινικού αδικήματος που, ενδεχομένως, διέπραξε ο πολίτης τρίτης χώρας, η διάρκεια της παραμονής του στην επικράτεια του συμβαλλόμενου κράτους, το χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει από την τέλεση του (ποινικού) αδικήματος που, κατά τις εθνικές αρχές, θέτει θέμα επικινδυνότητάς του για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια και η συμπεριφορά του εν λόγω αλλοδαπού έκτοτε, η οικογενειακή κατάσταση που έχει τυχόν διαμορφώσει στο κράτος αυτό (συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας του γάμου και των τυχόν άλλων παραγόντων εκ των οποίων προκύπτει πραγματικός οικογενειακός βίος), η τυχόν γέννηση και ανατροφή στο εν λόγω κράτος τέκνων από το γάμο του, η ηλικία και το βέλτιστο συμφέρον τους, καθώς και η σοβαρότητα και σταθερότητα των κοινωνικών, πολιτιστικών, επαγγελματικών, οικογενειακών και, συλλήβδην, βιοτικών δεσμών του αλλοδαπού με το συμβαλλόμενο κράτος (πρβλ.για τα εφαρμοζόμενα κριτήρια στάθμισης κατά τον έλεγχο της αναλογικότητας του μέτρου της διοικητικής απομάκρυνσης πολίτη τρίτης χώρας,, ΕΔΔΑ, Τμήμα Ευρείας Συνθέσεως, αποφάσεις της 3-10-2014, Jeunesse κατά Ολλανδίας, αρ.προσφυγής 12738/2010, σκ. 107 επ., της 18-10-2006, Üner κατά Ολλανδίας, αρ.προσφυγής 46410/1999, σκ. 57 έως 60, και της 29-6-2008, Maslov κατά Αυστρίας, αρ.προσφυγής 1638/2003, σκ. 68 επομ.).

 7. Επειδή, στην προκείμενη περίπτωση, από τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτουν τα εξής: Ο αιτών, υπήκοος Αλβανίας, γεννηθείς στις 28.4.1971, κάτοχος του ΒΕ4318953 διαβατηρίου Αλβανίας (με ισχύ έως τις 5.6.2026), υπέβαλε την 5244/25.2.2022 αίτηση χορήγησης άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους, μετά των συνημμένων αυτής δικαιολογητικών, επικαλούμενος το άρθρο 19 του ν. 4251/2014. Η αίτηση αυτή απορρίφθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση, αφού λήφθηκε υπόψη το 5200/1/558/-α’/16.6.2022 έγγραφο της Διεύθυνσης Αστυνομίας (Δ.Α.) Κυκλάδων, από το περιεχόμενο του οποίου προέκυπτε ότι σε βάρος του αιτούντος εκκρεμούσε «Ερυθρά Αγγελία» της Ίντερπολ Αλβανίας για την πράξη της ανθρωποκτονίας, ότι είχε εκδοθεί καταδικαστική απόφαση σε βάρος του με ποινή φυλάκισης επτά (7) ετών, ότι αυτός συνελήφθη στις 20.9.2011 από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος (Α.Τ.) Πάρου, κατόπιν της 3471/20.9.2011 εντολής προσωρινής σύλληψης του Εισαγγελέα Εφετών Αιγαίου, και ότι προφυλακίστηκε στο Κατάστημα Κράτησης (Κ.Κ.) Χίου. Επιπλέον, συνεκτιμήθηκε και η 2016/1830/1.4.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου περί ανάκλησης της Φ9377/16213/24.11.2008 άδειας διαμονής αόριστης διάρκειας του αιτούντος, από την οποία προέκυπτε ότι αυτός ήταν εγγεγραμμένος, δυνάμει της 4/71965/21.8.2007 απόφασης του Διευθυντή της Διεύθυνσης Αλλοδαπών, στον Εθνικό Κατάλογο Ανεπιθύμητων Αλλοδαπών από τις 23.8.2007 έως τις 31.8.2017 για λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας, ως καταζητούμενος στη χώρα του για το ποινικό αδίκημα της ανθρωποκτονίας, ότι συνελήφθη στην Ελλάδα στις 20.9.2011, κατόπιν αίτησης των αλβανικών αρχών, ότι, περαιτέρω, εκδόθηκε στη χώρα του στις 23.2.2012, εξέτισε την ποινή του στις αλβανικές φυλακές και αποφυλακίστηκε στις 20.1.2016, και ότι στη συνέχεια, στις 8.2.2016, θέλησε να εισέλθει στην ελληνική επικράτεια, όμως τα αρμόδια όργανα του Α.Τ. Κακαβιάς του αρνήθηκαν την είσοδο στη χώρα, λόγω της ύπαρξης του ως άνω διοικητικού μέτρου εις βάρος του, δηλαδή της εγγραφής του στον ΕΚΑΝΑ. Ακολούθως, με βάση τα παραπάνω, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, απέρριψε με την προσβαλλόμενη την αίτηση του αιτούντος, με την αιτιολογία ότι στο πρόσωπο του συνέτρεχαν σοβαροί λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας διότι η παραβατική του συμπεριφορά συνιστά πραγματική, ενεστώσα και αρκούντως σοβαρή απειλή, στρεφόμενη κατά θεμελιώδους συμφέροντος της κοινωνίας του κράτους. Στη συνέχεια, ο αιτών άσκησε την 17910/21.9.2022 αίτηση θεραπείας κατά της ως άνω απόφασης, η οποία απορρίφθηκε με την 2022/17910/13.10.2022 απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, που υπογράφεται με εντολή του από τον Αναπληρωτή Διευθυντή της Διεύθυνσης Αστικής Κατάστασης, Μετανάστευσης και Κοινωνικών Υποθέσεων Νοτίου Αιγαίου, διότι δεν προσκομίστηκαν νεότερα στοιχεία ή στοιχεία, τα οποία προϋπήρχαν κατά την έκδοση της απόφασης, αλλά δεν αξιολογήθηκαν ή δεν λήφθηκαν υπόψη από την υπηρεσία.

 8. Επειδή, ήδη με την κρινόμενη αίτηση, όπως αναπτύσσεται με το νομίμως κατατεθέν στις 20.12.2023 υπόμνημα, ο αιτών επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης ως μη νόμιμης, προβάλλοντας, μεταξύ άλλων, ότι δεν φέρει επαρκή αιτιολογία, διότι η απόρριψη της αίτησής του, στηρίχτηκε σε λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας, συνιστάμενους αποκλειστικά και μόνο στην ύπαρξη της ως άνω ποινικής του καταδίκης, χωρίς να συνεκτιμηθούν άλλα στοιχεία, όπως το ότι παρήλθε χρονικό διάστημα 28 ετών από την τέλεση του αδικήματος για το οποίο καταδικάστηκε (απουσία ενεστώτος κινδύνου), το γεγονός ότι εξέτισε την ποινή του (απουσία επικτακτικού κινδύνου), η συμπεριφορά του και η οικογενειακή του κατάσταση, καθώς και το γεγονός ότι διαθέτει λευκό ποινικό μητρώο στην Ελλάδα (απουσία πραγματικής και ενεστώσας απειλής). Ειδικότερα, ως προς τους δεσμούς του με την χώρα αλλά και την οικογενειακή του κατάσταση, ο αιτών διατείνεται ότι βρίσκεται στην Ελλάδα από το έτος 1998 και ότι έκτοτε ζει μόνιμα στη χώρα, μαζί με τη σύζυγό του και τα δύο ανήλικα τέκνα του (16 και 12 ετών αντίστοιχα, κατά τον χρόνο κατάθεσης της αίτησης), το ένα εκ των οποίων έχει λάβει την ελληνική ιθαγένεια. Προς απόδειξη δε των ισχυρισμών του, ο αιτών προσκομίζει, μεταξύ άλλων, τα εξής: 1. τα από 13.9.2022 και 16.5.2001 λευκά ποινικά μητρώα, 2. την 470988/3-Α/3.10.2017 βεβαίωση του αρμοδίου οργάνου της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Αττικής περί μη καταχώρισής του στον Εθνικό Κατάλογο Ανεπιθύμητων Αλλοδαπών ή στο Σύστημα Πληροφοριών Σενγκεν (S.I.S.), 3. την από 23.9.2011 βεβαίωση του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου ***************, με την οποία βεβαιώνεται ότι, κατά την ως άνω ημερομηνία, ο ίδιος, η σύζυγός του και τα δύο ανήλικα τέκνα τους ήταν ήδη τουλάχιστον τέσσερα έτη μόνιμοι κάτοικοι ***************,, 4. το από 26.9.2022 πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης αυτού, εκδοθέν από τον Δήμαρχο ***************, καθώς και το από 1.7.2020 πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης της Ληξιάρχου του Ληξιαρχείου Φιέρζε της Αλβανίας, από τα οποία προκύπτει ότι αυτός είναι παντρεμένος με την I***************,, με την οποία έχει αποκτήσει δύο τέκνα, τον ***************, και τον ***************, 5. την 2022/0000807/25.8.2022 ανακοίνωση κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας του ανήλικου τέκνου του *************** (ημερομηνία κτήσης: 24.8.2022), 6. την 169/44/2006 ληξιαρχική πράξη γέννησης της Ληξιάρχου του Ληξιαρχείου Αθηνών, από την οποία προκύπτει ότι ο *************** γεννήθηκε στην Αθήνα στις 17.8.2006, 7. την 555/2.7.2021 βεβαίωση του Διευθυντή του Γυμνασίου ***************, από την οποία προκύπτει ότι ο Αλέσιο Βλάσι, φοίτησε στις τρεις τάξεις του ως άνω Γυμνασίου κατά τα σχολικά έτη 2018 – 2021, 8. την 119/14.9.2021 βεβαίωση του Διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Παροικιάς Πάρου, από την οποία προκύπτει ότι ο *************** φοίτησε στις έξι τάξεις του ως άνω Δημοτικού Σχολείου κατά τα σχολικά έτη 2012 - 2018, 9. αντίγραφα τριών διαβατήριων (το τελευταίο με ισχύ έως 29.7.2020) και άδειες διαμονής του *************** (με ισχύ έως 9.2.2023), 10. την 28/55/2010 ληξιαρχική πράξη γέννησης της Ληξιάρχου του Ληξιαρχείου Αθηνών, από την οποία προκύπτει ότι το τέκνο του αιτούντος, *************** γεννήθηκε στην Αθήνα στις 19.8.2010, 11. την 149/16.9.2022 βεβαίωση σπουδών του Διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου ***************, από την οποία προκύπτει ότι ο ***************, τέκνο του αιτούντος, φοίτησε στις έξι τάξεις του ως άνω Δημοτικού Σχολείου, ενώ στις 23.6.2022 ενεγράφη στην Α’ τάξη του Ημερήσιου Γυμνασίου, 12. αντίγραφα δύο διαβατήριων (το τελευταίο με ισχύ έως 31.7.2020) και άδειες διαμονής του *************** (με ισχύ έως 9.2.2023), 13. το 3.677/3.5.2007 συμβόλαιο αγοραπωλησίας αστικού ακινήτου, σύμφωνα με το οποίο αυτός απέκτησε ένα οικόπεδο εντός του οικισμού Χιλιομοδίου στον Δήμο Τενέας Κορινθίας, 13. αντίγραφα τεσσάρων διαβατηρίων της προαναφερόμενης συζύγου του,*************** (το τελευταίο με ισχύ έως 8.5.2029) και άδειες διαμονής αυτής για τα χρονικά διαστήματα από 4.12.2003 έως 9.2.2004, από 12.4.2005 έως 9.2.2005, από 10.2.2005 έως 9.2.2007, από 4.6.2007 έως 9.2.2009, από 3.3.2009 έως 9.2.2011, από 3.4.2012 έως 9.2.2013 και από 10.2.2013 έως 9.2.2023, 14. το από 11.3.2003 σημείωμα δακτυλοσκόπησης του αιτούντος από τη Δ.Α. Κορινθίας για σκοπούς πολιτογράφησης, 15. την από 4.2.2021 απόδειξη υποβολής τροποποιητικής δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας στην Α.Α.Δ.Ε., από την οποία προκύπτει μίσθωση κατοικίας στην ***************, με μισθώτρια την ως άνω σύζυγό του (με διάρκεια από 1.1.2021 έως 31.12.2022), 16. εννέα (9) υπεύθυνες δηλώσεις εργοδοτών (διαστήματος από 10.4.2002 έως 18.12.2008), σύμφωνα με τις οποίες ο αιτών απασχολείτο στις καλλιέργειές τους, 17. την από 1.6.1998 βεβαίωση του Ο.Α.Ε.Δ. Κορίνθου περί υποβολής αίτησης εκ μέρους του (του αιτούντος) για την έκδοση «κάρτας προσωρινής άδειας παραμονής αλλοδαπού» (πράσινης κάρτας), κατ’ άρθρο 16 του ν. 2434/1996 (Α’ 188), την από 1.6.2001 βεβαίωση ανανέωσης πράσινης κάρτας (με ισχύ έως 30.6.2002), καθώς και άδειες διαμονής αυτού για τα χρονικά διαστήματα από 1.7.2002 έως 30.6.2003, 1.7.2003 έως 30.6.2004, από 1.7.2004 έως 30.6.2006, από 1.7.2006 έως 30.6.2008 και από 24.11.2008 με αόριστη διάρκεια, 18. τη 2/2011 από 31.10.2011 απόφαση (και πρακτικά) του Συμβουλίου Εφετών Αιγαίου, με την οποία αποφασίστηκε η έκδοση του αιτούντος στις δικαστικές αρχές της Αλβανίας, σε εκτέλεση της 223/26.6.2007 απόφασης του Δικαστηρίου της Δικαστικής Περιφέρειας Σκόδρας Αλβανίας, η οποία κατέστη τελεσίδικη με την 220/15.11.2007 απόφαση του Εφετείου Σκόδρας, καθώς και την 1761/2011 απόφαση του Αρείου Πάγου, με την οποία απορρίφθηκε έφεση του αιτούντος κατά της ως άνω απόφασης και 19. τη 223/26.6.2007 απόφαση του Δικαστηρίου της Δικαστικής Περιφέρειας Σκόδρας Αλβανίας, από την οποία προκύπτει ότι ο αιτών καταδικάστηκε ερήμην σε φυλάκιση επτά (7) ετών για τη διάπραξη του εγκλήματος της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, καθώς στις 6.11.1994, στην αυλή του δημοτικού σχολείου του χωριού ***************, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής δημοψηφίσματος για το Σύνταγμα της Δημοκρατίας της Αλβανίας, κατόπιν λεκτικής διαφωνίας και εν συνεχεία σωματικής σύγκρουσης, ο αιτών μαχαίρωσε το θύμα δύο φορές, προκαλώντας του δυο τραύματα στην αριστερή πλευρά του θώρακα, με αποτέλεσμα τον θάνατό του.

 9. Επειδή, η άρνηση της διοίκησης, που εκδηλώθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση, να χορηγήσει στον αιτούντα άδεια διαμονής για εξαιρετικούς λόγους, με την αιτιολογία ότι συντρέχουν σοβαροί λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας στο πρόσωπό του, βασίστηκε αποκλειστικά στην προαναφερθείσα ποινική καταδίκη του για ανθρωποκτονία, χωρίς να συνεκτιμηθούν η διάρκεια της διαμονής του στη χώρα, το χρονικό διάστημα που παρήλθε από την τέλεση του ως άνω αδικήματος, η συμπεριφορά του κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, η οικογενειακή του κατάσταση, αλλά και η σταθερότητα των κοινωνικών, πολιτιστικών, επαγγελματικών, οικογενειακών και εν γένει βιοτικών του δεσμών με τη χώρα. Κατόπιν τούτων και ενόψει όσων έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά στην πέμπτη και έκτη σκέψη, το Δικαστήριο κρίνει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση δεν αιτιολογείται νόμιμα και ότι, για το λόγο αυτό, βασίμως προβαλλόμενο, πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ακύρωσης, να ακυρωθεί η απόφαση αυτή και να αναπεμφθεί η υπόθεση στην Διοίκηση για νέα αιτιολογημένη κρίση, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο διατακτικό. Τέλος, πρέπει να αποδοθεί στον αιτούντα το καταβληθέν παράβολο, κατ’ άρθρο 36 παρ. 4 εδ. α΄ του π.δ/τος 18/1989 (Α΄ 8), όπως αυτό εφαρμόζεται αναλόγως βάσει του άρθρου 15 παρ. 2 του ν. 3068/2002 (Α΄ 274), σε συνδυασμό με το άρθρο 4 παρ. 1 του ν. 702/1977 (Α΄ 268), εκτιμωμένων δε των περιστάσεων της υπόθεσης, να απαλλαγεί το καθ’ ου από τη δικαστική δαπάνη του αιτούντος, κατ’ άρθρο 4 παρ. 1 περ. στ΄ του ν. 702/1977, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 50 του ν. 3659/2008 (Α΄ 77), σε συνδυασμό με το άρθρο 275 παρ. 1 εδ. ε΄ του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999, Α΄ 97).

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

 - Δέχεται την αίτηση ακύρωσης.

- Ακυρώνει την υπ αριθμ. πρωτ. 2019/9285/18.5.2020 απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, που υπογράφεται με εντολή του από την Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια της Διεύθυνσης Αστικής Κατάστασης, Μετανάστευσης και Κοινωνικών Υποθέσεων Νοτίου Αιγαίου.

- Αναπέμπει την υπόθεση στη Διοίκηση για νέα, νόμιμη κρίση αναφορικά με την επικινδυνότητα του αιτούντος για την δημόσια τάξη και ασφάλεια, κατόπιν ρητής συνεκτίμησης της διάρκειας της διαμονής του στη χώρα, του χρονικού διαστήματος που παρήλθε από την τέλεση του αδικήματος για το οποίο καταδικάστηκε, της συμπεριφοράς του κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, της οικογενειακής του κατάστασης αλλά και της σταθερότητας των κοινωνικών, πολιτιστικών, επαγγελματικών, οικογενειακών και εν γένει βιοτικών του δεσμών με τη χώρα.

 
-  Διατάσσει την απόδοση στον αιτούντα του καταβληθέντος παραβόλου.

 
-  Απαλλάσσει το καθ’ ου από τα δικαστικά έξοδα του αιτούντος.

Η διάσκεψη του Δικαστηρίου έγινε με τη χρήση υπηρεσιακών ηλεκτρονικών μέσων στις 15-3-2024 και η απόφαση δημοσιεύτηκε στο ακροατήριο του σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στις 17 Απριλίου 2024.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΔΟΥΒΗ ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΚΡΙΜΙΤΖΑ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: